WINNAARSHISTORIE

Door de jaren heen is er prachtig werk afgeleverd. Werk dat inspireert en
onze industrie vooruithelpt. Op deze pagina vind je de winnaars van
voorgaande jaren.

Beste Gebruik van Data en Technologie:
dentsu Benelux x GAMMA
GAMMA's dataklus: "De glazen bol is verleden tijd"


Beste Performance door Media:
dentsu Benelux x Albert Heijn
Van omzet naar multidimensionale omni-channel productwaarde: Hoe Albert Heijn en dentsu data-gedreven grenzen blijven verleggen binnen performance strategieën 
Partners: Google, Channable


Beste Research:
Stichting JIC Buitenreclame
BRO Next - Buiten in Beeld
Partners: Outreach, bvA, PMA, Ipsos I&O, ISBA Informatik Service-GmbH, DAT.mobility


Beste Inzet van een Medium: 
Wavemaker x Tempo-Team 
Het geluid van vakantie-werkplezier: Tempo-Team & Nesim zorgen met de leukste vakantiebanen voor werkplezier op YouTube 
Partners: StudioM, Foxity 


Beste Smart Impact: 
We Agency x #artsenslaanalarm, Trimbos-instituut 
Artsen breken in bij de media 
Partners: The Committed Agency, Vapen #jouwkeuze, Studio Ei, Artsenfederatie KNMG, Alice Kroeze


Beste Media-innovatie: 
IPG Mediabrands x Prénatal 
De Prénatal Score: Een media-innovatie die de spelregels verandert


Beste Content- en Engagementstrategie: 
Mindshare x KPN 
'Stukje van Mij' geeft slachtoffers een stem 
Partners: Dentsu Creative, We Agency, Amp.Amsterdam, A Bigger Circle, HPB


Beste Collaboration: 
EssenceMediacom x adidas 
Hoe adidas na 20 jaar lokaal relevant wist te zijn voor Gen-Z tijdens het EK voetbal 
Partners: De Stroom, StudioM


Beste Mediastrategie:
dentsu Benelux x Albert Heijn 
Whamster! Hoe Last Christmas en Albert Heijn elkaar naar recordhoogte stuwden 
Partners: TBWA\NEBOKO, Boomerang, MPG


Adverteerder van het Jaar:
KPN x Mindshare 
#BeterInternet: een missie voor een socialer, veiliger en groener internet 
Partners: Dentsu Creative, A Bigger Circle 


Media-exploitant van het Jaar:
FD Mediagroep 


Bureau van het Jaar: 
OMD 


YIM Talent van het Jaar: 
Max Hochstenbach (Mediahuis)