Inzenden en categorieën

De Vier Hoofdcategorieën:

De AMMA Awards zijn opgedeeld in vier domeinen die elk een ander aspect van de mediawereld belichten. Op deze pagina kun je alles lezen over deze verschillende domeinen en kun je bekijken welke categorieën daar onder vallen. Om het zo helder mogelijk te maken, leggen we per categorie uit aan welke criteria je moet voldoen om kans te maken op een AMMA Award.

Winnaars in dit domein worden geroemd voor hun prestaties met betrekking tot het gebruik van data. Of dat nou het implementeren van een nieuwe research methode, het optimaliseren van een performance campagne of het koppelen van meerdere marketingkanalen aan een tech-stack betreft. Data is de drijvende kracht in deze gevallen en wordt op een innovatieve manier ingezet.

Inzendingen in dit domein willen impact maken. Dit kan te herleiden zijn tot het gebruik van een mediumtype, het innoverend vermogen van een bepaald kanaal of het maken van impact met zeer weinig budget. De winnaars van deze categorieën onderscheiden zich door van het gewone, het ongewone te maken. Alles draait hier om het leveren van maximale impact door deskundigheid, innovatie en visie.

Winnaars in dit domein worden geroemd voor hun prestaties op meerdere fronten. Ze moeten een veelvoud aan kwaliteiten bezitten en dienen te beschrijven waarom zij een eervolle vermelding verdienen om de beste van het jaar te zijn binnen hun expertise. Of ze nou een bureau, exploitant, adverteerder of talent zijn, zij hebben hoge ogen geworpen.

Winnaars van een AMMA in het domein strategie hebben laten zien een ware regisseur te zijn. Ze zijn erin geslaagd binnen de kaders van hun briefing een zo effectief mogelijke campagne op te zetten, waarbij duidelijke keuzes voorafgaand aan de campagne hebben geleid tot een goed resultaat. Strategie gaat om kiezen en daarbij dan ook de juiste keuzes maken. Of dit nou gaat om een mediamix, om content of om een samenwerking, het vooropgezette plan heeft uitstekend gewerkt.

De categorieën en de vereisten per categorie om in te zenden:

Hieronder vind je per categorie een uitleg van de criteria.

Deze case laat zien hoe een merk erin is geslaagd een sterke connectie of activatie met consumenten te realiseren door een effectieve contentstrategie. Hierbij is niet enkel bereik doorslaggevend, maar juist ook engagement met de content en/of activatie. Het type engagement is afhankelijk van de context van het contactmoment. Engagement is een multidimensionaal begrip bestaande uit cognitieve, emotionele en/of gedragsmatige aspecten. Dit kan zowel fysiek, in mediakanalen of in eigen kanalen plaatsvinden. Bij eigen kanalen kan gedacht worden aan bijvoorbeeld een eigen app, een magazine, een chatbot, etc.

Laat duidelijk zien wat het behaalde resultaat is in verhouding tot het budget en waarom dit onderscheidend of innovatief is.

Maximaal 1.000 woorden en onderstaande criteria moeten daarin naar voren komen.

Criteria

  • Laat zien hoe de content- en engagementstrategie is gebaseerd op een helder en concreet (doelgroep)inzicht of uitgangspunt.
  • Laat zien hoe de content heeft geleid tot engagement én hoe dit heeft bijgedragen aan het campagneresultaat.
  • Licht toe op welke (meetbare) KPI’s is gestuurd en waarom.
  • Onderbouw de resultaten met onderzoek of aantoonbaar bewijs, inclusief de bronvermelding.