Inzenden en categorieën

De Vier Hoofdcategorieën:

De AMMA Awards zijn opgedeeld in vier domeinen die elk een ander aspect van de mediawereld belichten. Op deze pagina kun je alles lezen over deze verschillende domeinen en kun je bekijken welke categorieën daar onder vallen. Om het zo helder mogelijk te maken, leggen we per categorie uit aan welke criteria je moet voldoen om kans te maken op een AMMA Award.

Winnaars in dit domein worden geroemd voor hun prestaties met betrekking tot het gebruik van data. Of dat nou het implementeren van een nieuwe research methode, het optimaliseren van een performance campagne of het koppelen van meerdere marketingkanalen aan een tech-stack betreft. Data is de drijvende kracht en wordt innovatief ingezet. Onder deze categorie vallen: Beste Performance door Media, Beste Gebruik van Data en Technologie en Beste Research.

Winnaars in dit domein worden geroemd voor hun prestaties met betrekking tot het gebruik van data. Of dat nou het implementeren van een nieuwe research methode, het optimaliseren van een performance campagne of het koppelen van meerdere marketingkanalen aan een tech-stack betreft. Data is de drijvende kracht en wordt innovatief ingezet. Onder deze categorie vallen: Beste Performance door Media, Beste Gebruik van Data en Technologie en Beste Research.

Winnaars van een AMMA in het domein strategie hebben laten zien een ware regisseur te zijn. Ze zijn erin geslaagd binnen de kaders van hun briefing een zo effectief mogelijke campagne op te zetten, waarbij duidelijke keuzes voorafgaand aan de campagne hebben geleid tot een goed resultaat. Strategie gaat om kiezen en daarbij dan ook de juiste keuzes maken. Of dit nou gaat om een mediamix, om content of om een samenwerking, het vooropgezette plan heeft uitstekend gewerkt. Onder deze categorie vallen: Beste Content- & Engagementstrategie, Beste Mediastrategie en Beste Collaboration.

Winnaars in dit domein worden geroemd voor hun prestaties op meerdere fronten. Ze moeten een veelvoud aan kwaliteiten bezitten en dienen te beschrijven waarom zij een eervolle vermelding verdienen om de beste van het jaar te zijn binnen hun expertise. Of ze nou een bureau, exploitant, adverteerder of talent zijn, zij hebben hoge ogen geworpen.Onder deze categorie vallen: Adverteerder van het Jaar, Bureau van het Jaar, Media-exploitant van het Jaar en YIM Talent van het Jaar

De categorieën en de vereisten per categorie om in inzenden:

Hieronder vind je per categorie een uitleg van de criteria

De categorieën en de vereisten per categorie om in inzenden:

Hieronder vind je per categorie een uitleg van de criteria.

De ‘Beste Performance door Media’ case toont aan hoe, en in welke mate de media-inzet op directe en effectieve wijze heeft bijgedragen aan het realiseren van de gestelde business doelstellingen. Goed onderbouwd en met een focus op strategische inzichten. Lever bewijsvoering aan de hand van de resultaten ten opzichte van de KPI’s, waarbij wordt aangetoond hoe en in welke mate deze resultaten kunnen worden toegeschreven aan de media-inzet.

Maximaal 1.000 woorden.

Criteria

  • Laat zien hoe de case gebouwd is op basis van een helder inzicht of uitgangspunt.
  • Licht toe hoe en op welke (meetbare) KPI’s de campagne is gestuurd c.q. geoptimaliseerd.
  • Laat zien en onderbouw waarom de gekozen inzet én verdeling van het mediabudget heeft geleid tot de gerealiseerde doelstellingen.
  • Onderbouw de resultaten met onderzoek of aantoonbaar bewijs, inclusief de bronvermelding.
  • Upload een high resolution afbeelding van uw creatieve werk dat op de markt is verschenen.
    Let op: de afbeelding wordt gebruikt voor publicitaire doeleinden.