AMMA JURYVOORZITTERS DELEN HUN BESTE TIPS VOOR EEN AWARD-WAARDIGE CASE

terug
Bij de AMMA Awards vieren we de meest impactvolle prestaties binnen de media-industrie. Of je nu voor het eerst inzendt of een ervaren award-winnaar bent, een sterke case begint bij de juiste focus en een bewezen verhaal. Speciaal voor jou delen de juryvoorzitters hun waardevolle tips, zodat je nog net dat tandje extra kunt bijzetten
Categorie: Beste Smart Impact – Stephan Kwast (Megawatt)
“Inzenden in de categorie ‘Beste Smart Impact’ biedt een unieke kans om slimme en creatieve merkstrategieën te laten schitteren, zelfs met een beperkt budget. Het benadrukt hoe strategische scherpte en innovatieve oplossingen kunnen leiden tot maximale impact, ondanks minimale middelen. Het is dé categorie waarin kleinschalige activaties bewijzen dat ze grootse resultaten kunnen behalen, waardoor het een inspiratiebron is voor de hele industrie. Door je inzending te delen, inspireer je anderen en geef je erkenning aan het team dat het onmogelijke mogelijk maakte. Deze award viert niet alleen creativiteit, maar ook meetbare resultaten en strategisch vernuft.”
Categorie: Beste Research – Inge Monsees (EssenceMediacom)
"Het geheim van een sterke research-case? Beschrijf helder de onderzoeksmethode én maak duidelijk hoe jouw onderzoek het vakgebied verder helpt. Als je dat overtuigend overbrengt, heb je de basis voor een award-waardige inzending."
Categorie: Beste Inzet van een Medium – Robert Noya (Ad Alliance)
"Impact = Invloed en effect. Toon overtuigend aan waarom het gekozen medium een onverwacht opvallende bijdrage leverde aan de campagne-doelstellingen of KPI’s."
Categorie: Beste Content- en Engagementstrategie – Daan Vrijsen (Abovo)
"Een effectieve case draait om uitzonderlijke resultaten. Laat zien hoe strategische keuzes hebben bijgedragen aan succes, en onderbouw dit met onderzoek of bewijs. Focus, onderscheidend vermogen en resultaat maken het verschil."
Categorie: Beste Gebruik van Data en Technologie – Guus Beekmans (GroupM)
"Een goede case legt uit welke data en technologie zijn ingezet, maar vooral waarom dit relevant is. Wat maakt het bijzonder? Hoe heeft het bijgedragen aan merk en consument? Hier maken details het verschil tussen ‘goed geprobeerd’ en echte impact."
Categorie: Adverteerder van het Jaar – Hatice van Leeuwen (Mediahuis)
"Sterke cases vertellen een authentiek verhaal, ondersteund met beeld en geluid. Laat zien hoe een vernieuwende koers wordt gevaren en wat dit heeft opgeleverd."
Categorie: YIM Talent van het Jaar – Wendy Pouw (Publicis Groupe)
“Meedoen aan YIM talent van het jaar is een unieke kans om jezelf te laten uitdagen, je kennis te toetsen en feedback van senior professionals te ontvangen. Mijn belangrijkste tips aan de talenten die deelnemen is om naast een goede voorbereiding, vooral ook vertrouwen te hebben in eigen kennis en kunde. Jouw organisatie is van mening dat jij een talent bent, dus vertrouw daarop. Dat helpt je ook om optimaal te presteren. En vergeet vooral ook niet om te genieten. Ons vak is dynamischer dan ooit, de ontwikkelingen gaan snel en de druk maar ook de kansen blijven toenemen. In een branche waar mensen het verschil maken, ligt er een schat aan kansen voor alle deelnemers van YIM.”
Categorie: Beste Performance door Media – René Zeedijk (DPG Media)
"Toon aan dat de inzet van media direct heeft bijgedragen aan betere prestaties. Dit is waar het bij ‘Beste Performance door Media’ om draait. Heb je zo’n case? Stuur in en wie weet zien we elkaar op 22 mei!"
Categorie: Beste Mediastrategie – Dick Lieftink (Mindshare)
"Een onderscheidende mediastrategie verrast door scherpe inzichten, creatieve aanpak en duidelijke keuzes. De beste strategieën zijn vaak simpel: je denkt, ‘Had ik dat maar bedacht!’"
Zend jouw case in
De AMMA Awards zijn dé kans om jouw werk en team in de schijnwerpers te zetten. Met de tips van de juryvoorzitters heb je de ingrediënten in handen om een impactvolle case neer te zetten. Zet je strategieën, creativiteit en resultaten in de kijker – wie weet zien we je op het podium op 22 mei bij de uitreiking!