terug
Een terugblik: Dit zijn de AMMA Winnaars van 2024
December, 12, 2024
Voordat de AMMA Awards 2025 worden uitgereikt op 22 mei, kijken we ter inspiratie graag terug naar het werk van 2024. Wie ging er met een AMMA Award naar huis en wiens werk werd genomineerd? Bekijk alle winnaars en genomineerden in de onderstaande lijst of bekijk de interviews met alle genomineerden en Art Rooijakkers hier.
Beste Performance door Media
- IKEA: Significante omzetgroei bij Ikea door inzicht in de incrementele waarde van extra media-investeringen – EssenceMediacom
- Hewlett Packard: Hoe we met een intent based SEA strategie de omzet van HP printers fors lieten stijgen – Publicis Groupe
Beste gebruik van Data & Technologie
- Hills Pet Nutrition: Worlds first cross-media, cross DSP AI tool for Awareness impact optimalisation – Wavemaker
- Greenchoice: Van Insights tot Impact: Hoe een gecombineerde aanpak van innovatieve datastrategieën resulteerde in Greenchoice’s succesverhaal – dentsu
- NS International: Op het juiste spoor naar personalisatie bij NS International - Mindshare
Beste Research
- Nationaal Media Onderzoek: Het NMO Luisteronderzoek Ipsos I&O en Kantar Media
- De Magie van Afleiding – Ster
Beste Inzet van een Medium
- Unilever: SheaMoisture #haartok – Mindshare, Aidem Agency, SheaMoisture
- Praxis: Van spookhuis tot droomhuis: Hoe Praxis met lokale verhalen het domein verduurzaming claimt – DPG Media
- Voedingscentrum: Het paard van Troje; met de schijf van vijf in de supermarkt – Initiative KPN: TikTokTalkshow – Mindshare
Beste Smart Impact
- Pedigree (Mars Nederland): Pedigree Dogfishing - Weber Shandwick
- Ministerie van Justitie en Veiligheid: Laat je niet interneppen – Initiative
- Netflix: Ferry Bouman is back! - Megawatt
Beste Media Innnovatie
- Porsche Nederland: Elegance in Motion: How AI and Insights Captured the Hearts of Porsche Driven Females – EssenceMediacom, StudioM
- DPG Media: Ad Manager, het duurzame self-service advertentieplatform van DPG Media – DPG Media
Beste Content- en Engagementstrategie
- Bol.com: Hoe bol blije koppies creëert met een magisch Sinterklaasfeest: dentsu & bol, Dept, MeMo², Jabadoo, DPG, de Reclamefabriek, Bright River, FemmeFab
- Zilveren Kruis: Preventie huidkanker; “Wat je ook beweert, zorg dat je smeert!” - Mindshare
- Het Nationaal Comité 4 en 5 mei: De Onvergetelijke 2 Minuten – Publicis Groupe
Beste Collaboration
- Perfetti Van Melle: Mentos Grote Prijs van Nederland. Een partnership waar muziek in zit! - Wavemaker, StudioM, DPG Brand Studio
- IKEA: Ieder meubel verdient een tweede kans (Green Friday: IKEA) - EssenceMediacom
- ING: Ongelijke kansen: vrouwenvoetbal verdient meer – Talpa Network
Beste Mediastrategie
- Heineken: Heineken’s omarming van Nederlandse gezelligheid – dentsu, Boomerang Agency, Le Pub, We Are First, Sunshine & Sausages, Newslab, Kantar
- Bol.com: Hoe bol de Sinterklaasmagie op alle fronten versterkte – dentsu & bol
- Ministerie van Defensie: Defensie – Generatie D – Initiative
Media-exploitant van het Jaar
- Global Media & Entertainment
- DPG Media
- Ahold Delhaize European Sourcing
- Clear Channel
Bureau van het Jaar
- Dentsu
- Wavemaker
- Mindshare
Adverteerder van het Jaar
- Bol.com: Hoe bol met lef en focus de jongere doelgroep opnieuw aan zich heeft weten te binden - dentsu, Dept, &.agency, MeMo2
- Hornbach: van retailmerk naar mediamerk – Mediaplus
- Unilever zet de nieuwe standaard! - Mindshare
YIM Talent van het Jaar
- Jasper van Lingen – StudioM
- Nathan van Gisbergen - CS Digital Media
- Roos van Ginkel – dentsu
- Jorn Zwetsloot - Ahold Delhaize